czwartek, 31 maja 2012

Ks.Isakowicz-Zaleski wyjechał ze Zgierza z tytułem Honorowego Obywatela Miasta Zgierza i Żubrem od Blogmedia24.pl

Niestety, nie jestem Panią Elig i nie umiem tak pięknie relacjonować, nie mam tyle okazji do wprawek :)



31 maja 2012 roku o godz. 9.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Zgierza, Pl. Jana Pawła II 16, odbyła się sesja Rady Miasta Zgierza, podczas której został uroczyście wręczony tytuł Honorowego Obywatela Miasta Zgierza Księdzu Tadeuszowi Isakowiczowi – Zaleskiemu. Tytuł ten przyznała Księdzu uchwałą Nr XXII/215/12 w dniu 29 marca 2012 roku Rada Miasta Zgierza.
Jego kandydaturę zgłosił Klub "Gazety Polskiej w Zgierzu".
Sala konferencyjna pękała w szwach.



Kiedy przybyłem, grubo spóźniony, ledwie przedostałem się, aby ustrzelić kilka fotek, na których  oprócz ks.Isakowicza-Zaleskiego jest piłkarz i trener Grzegorz Krysiak, Stowarzyszenie Telewizji Kablowej "Centrum" oraz ZHP Hufiec Zgierz.

W tym samym dniu, o godz. 17.00 w Miejsko – Powiatowej Bibliotece Publicznej im. Bolesława Prusa, ul. Łódzka 5 w Zgierzu, Ksiądz Tadeusz Isakowicz – Zaleski spotkał się ze zgierzanami.
Spotkanie autorskie z Honorowym Obywatelem Miasta Zgierza było połączone również
z promocją najnowszej książki (wywiadu rzeki) pt. „Chodzi mi tylko o prawdę”.


Przed spotkaniem udało mi się porozmawiać kilka chwil z Bohaterem Dnia.
Wręczyłem też w imieniu Stowarzyszenia i portalu Blogmedia24.pl naszą maskotkę, żuberka :) i udało mi się wręczyć kopię listu z kancelarii prezydenta w sprawie wniosku o ustanowienie przez Sejm dnia 11 lipca  „Dniem Pamięci Męczeństwa Kresowian”.
Widziałem uśmiech na twarzy Księdza.
Mam nadzieję, ze stanie na honorowym miejscu :)


W czasie spotkania ks.Isakowicz - Zaleski poruszył kilka aktualnie ważnych dla nas spraw, m.in tzw. gafę Obamy oraz kłamliwe informacje na stronie UEFA.
Opowiadał również o swoich książkach, o sobie, rodzinie, Lwowie, o Fundacji im. Brata Alberta, o Zgierzu, którym jest zauroczony, zwłaszcza po dzisiejszej wizycie w Mieście Tkaczy.
Zresztą nie pierwsza to wizyta w naszym mieście.


Następnie były pytania przybyłych zgierzan: o Kresy, o sprawy Watykanu, o lustrację, o Kościół w Polsce.
Na zakończenie spotkania opowiedział dwie anegdoty, które rozweseliły przybyłych.
Później Gość podpisywał swoje książki.
Skorzystałem z okazji.


Na zakończenie spotkania zaproszono wszystkich na drobny poczęstunek.
Było wino, stół szwedzki...i TVP.


Nie byłem do końca, ale spotkanie uważam za wspaniałe przeżycie.
Oby tak częściej :)

Przepraszam po raz kolejny za kiepską jakość zdjęć.

Ksiądz Tadeusz Isakowicz - Zaleski jest prezesem Fundacji im. Brata Alberta, Duszpasterzem Ormian w Polsce, duchownym katolickim, społecznikiem, historykiem, poetą, autorem wielu książek i artykułów.

Ksiądz Tadeusz – Isakowicz Zaleski od lat związany jest ze Zgierzem. Fundacja, którą prowadzi (30 placówek w całej Polsce, kolejna powstaje w Zgierzu - Chełmy) jest organizatorem Ogólnopolskiego Festiwalu Twórczości Teatralno – Muzycznej Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie Albetiana. Dzięki Księdzu, przy jego wsparciu organizacyjnym i finansowym, Zgierz jest gospodarzem regionalnych eliminacji dla województw łódzkiego, mazowieckiego i podlaskiego.
Organizacja zgierskich eliminacji powoduje, że w wymienionych województwach Zgierz odbierany jest jako miasto bardzo życzliwe osobom niepełnosprawnym. Często powtarza się, że dzień Albertiany w Zgierzu jest świętem wszystkich niepełnosprawnych.


Niepełny, brakuje pierwszych kilku minut, zapis spotkania.
Polecam, ciekawy.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz